MENU

Πιο κοντά έρχονται Μαδρίτη και Λισαβόνα

Έως το 2034 θα τεθεί σε λειτουργία σιδηροδρομική σύνδεση

Η Πορτογαλία επιβεβαίωσε ότι μια νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει τη Μαδρίτη με τη Λισαβόνα θα τεθεί σε λειτουργία έως το 2034.

Πέρυσι, η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία Renfe της Ισπανίας ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει δρομολόγια που θα συνδέουν τις πρωτεύουσες των δύο χωρών, καθώς και τη βορειοδυτική ισπανική πόλη-λιμάνι Λα Κορούνια με το Πόρτο.

Η Ισπανία από την πλευρά της δεσμεύεται ότι θα έχει ολοκληρώσει το τμήμα της σιδηροδρομικής διαδρομής από τη Μαδρίτη στην Εξτρεμαδούρα, με στάση στο Τολέδο και την Ταλαβέρα, μέχρι το 2030.

Η Μαδρίτη και η Λισαβόνα δεν συνδέονται με απευθείας τρένο από το 2020, όταν η Renfe διέκοψε τη νυχτερινή υπηρεσία.

«Η ανάκτηση του νυχτερινού τρένου που συνδέει τη Λισαβόνα με τη Μαδρίτη είναι ζωτικής σημασίας για τη διευκόλυνση της κινητικότητας των δημόσιων μεταφορών μεταξύ των χωρών της Ιβηρικής Χερσονήσου», έγραψε στο Twitter η βουλευτής κ. Júlia Boada τον περασμένο Νοέμβριο.

Η κυβέρνηση της Πορτογαλίας ισχυρίζεται ότι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις είναι το κλειδί για την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στις μεταφορές.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει επίσης ένα νέο αεροδρόμιο στην περιοχή της Λισαβόνας στο πλαίσιο της προσπάθειας για τη βελτίωση των συνδέσεων με τη χώρα.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής τα ισπανικά τρένα θα επωφεληθούν από τη νέα γραμμή υψηλής ταχύτητας της Πορτογαλίας

Η Πορτογαλία αναπτύσσει μια νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας, το πρώτο τμήμα της οποίας αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024, έτοιμο για τα πρώτα ταξίδια το 2025.

Η γραμμή μήκους 100 χιλιομέτρων από την Έλβας στην Εβόρα θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ της Λισαβόνας στη δυτική Πορτογαλία και της Μπανταγιόζ στη δυτική Ισπανία από τρεισήμισι σε λιγότερο από δύο ώρες.

Θα αποτελέσει μέρος του ευρύτερου ιβηρικού σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών ταχυτήτων που θα συνδέει επίσης τη Λισαβόνα με το Πόρτο σε περίπου 1 ώρα και 15 λεπτά – λιγότερο από το μισό χρόνο από ό,τι σήμερα.

Σύμφωνα με τον ισπανικό ειδησεογραφικό ιστότοπο El Español, η γραμμή θα συνδέει τη Μαδρίτη και τη Λισαβόνα μέσω Μπανταγιόζ σε έξι ώρες έως το 2027 και σε τρεις ώρες έως το 2034, όταν ολόκληρη η διαδρομή θα είναι λειτουργική.

Η παράκτια γραμμή, εν τω μεταξύ, θα μπορούσε να επεκταθεί στο Βίγκο, το Σαντιάγο και την Λα Κορούνια στη βορειοδυτική Ισπανία, ενώ η Μαδρίτη θα μπορούσε να συνδεθεί με το Πόρτο μέσω της Σαλαμάνκα.

Γιατί δεν υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Ισπανίας και Πορτογαλίας

Η Renfe απαιτείται να επενδύσει 15 εκατομμύρια ευρώ για να προσαρμόσει μέρος του υλικού της στις πορτογαλικές υποδομές, σύμφωνα με την La Información.

Διάφορα ζητήματα υποδομής πρέπει να αντιμετωπιστούν πριν λειτουργήσουν τα διασυνοριακά τρένα. Σε αυτά περιλαμβάνονται διαφορές στις ηλεκτρικές τάσεις και στα συστήματα σηματοδότησης, οι οποίες δεν αναμένεται να επιλυθούν τουλάχιστον μέχρι το 2025, αναφέρει ο ειδησεογραφικός ιστότοπος.

Πέρυσι, ωστόσο, οι πρωθυπουργοί της Ισπανίας και της Πορτογαλίας ενέκριναν σχέδια για τη βελτίωση της σιδηροδρομικής συνδεσιμότητας μεταξύ των δύο χωρών, σύμφωνα με το σχέδιο της ΕΕ για την απελευθέρωση των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.

Και τον περασμένο Νοέμβριο, βουλευτές του κόμματος Sumar εξέφρασαν την υποστήριξή τους για μια σιδηροδρομική σύνδεση που θα στηρίξει τα βιώσιμα ταξίδια και θα ενισχύσει τις οικονομικές σχέσεις μεταξύ Ισπανίας και Πορτογαλίας.

Η Renfe διέκοψε τη λειτουργία του δρομολογίου Μαδρίτης-Λισαβόνας Trenhotel Lusitania τον Μάιο του 2020 λόγω της πανδημίας και δεν επανέλαβε ποτέ την υπηρεσία.

Την ίδια στιγμή η Πορτογαλία κατασκευάζει επίσης ένα νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Alcochete, περίπου 40 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα, μετά από δεκαετίες αναποφασιστικότητας.

Ο συγκοινωνιακός κόμβος θα τεθεί σε λειτουργία έως το 2034 και θα αντικαταστήσει το αεροδρόμιο Humberto Delgado της Λισαβόνας (αν και αυτό θα επεκταθεί όσο κατασκευάζεται το νέο αεροδρόμιο).

Παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας της Πορτογαλίας αναφέρουν ότι η ανάπτυξη είναι απαραίτητη, καθώς το Humberto Delgado λειτουργεί σήμερα σε πλήρη δυναμικότητα.

Για να βελτιωθούν οι συνδέσεις από το κέντρο της Λισαβόνας προς το νέο αεροδρόμιο, η κυβέρνηση σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει μια τρίτη γέφυρα πάνω από τον ποταμό Τάγο.

Σχετικά Άρθρα