MENU

Με δικλίδες ασφαλείας ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 λεωφορείων νέας γενιάς

Ξεκινά η δημόσια διαβούλευση με στόχο την ταχεία και επιτυχημένη ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας

Έτοιμος να βγει σε δημόσια διαβούλευση είναι ο επόμενος διαγωνισμός για τα νέα 750 «πράσινα» λεωφορεία που θα παραδοθούν στον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ μέχρι το τέλος του 2027, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος των 1.400 νέων λεωφορείων που θα ανανεώσει πλήρως τον παλαιό στόλο οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η σχετική μελέτη, η οποία μάλιστα καταρτίστηκε σε συνεργασία με την Κομισιόν.

Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Μεταφορών, η έκθεση συντάχθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης να μπορέσουν να καταθέσουν τις προτάσεις και παρατηρήσεις τους οι περισσότερες από τις δυνητικά ενδιαφερόμενες εταιρείες του κλάδου και να συμμετέχουν (αν φυσικά το θελήσουν) στον διαγωνισμό.

Στόχος είναι, όταν γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού, να έχουν ληφθεί υπόψη τα σχόλια των εταιριών και να αυξηθούν οι πιθανότητες να έχει όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα σε ότι αφορά την κάλυψη των αναγκών των δημόσιων συγκοινωνιών.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να βγει (όπως και ο πρώτος) τμηματικά, δηλαδή δεν θα προκηρυχθούν όλα τα οχήματα σε έναν, καθώς ακόμα δεν έχει καθοριστεί πλήρως το μίγμα των τεχνολογιών και οι ακριβείς προδιαγραφές τους ανάλογα και με τις ανάγκες που θα κληθούν να καλύψουν.

Δηλαδή ακόμα δεν γνωρίζουμε επακριβώς πόσα από τα λεωφορεία θα είναι ηλεκτρικά, υβριδικά, CNG ή ποιο θα είναι το μήκος τους (18 μέτρων, 12 μέτρων κλπ).

Προσπάθεια να αποφευχθεί τυχόν άγονος διαγωνισμός

Υπενθυμίζεται ότι ο πρώτος διαγωνισμός που προκηρύχθηκε το 2021 και προέβλεπε την προμήθεια 770 αστικών λεωφορείων είχε δύο άγονα από τα συνολικά πέντε τμήματά του (το 2ο και το 4ο) με αποτέλεσμα να κατακυρωθούν μόνο τα τρία από αυτά.

Αυτό οδήγησε στο να αποκτηθεί τελικά πολύ μικρότερος αριθμός «πράσινων» λεωφορείων από αυτόν που αρχικά είχε προβλεφθεί και για το λόγο αυτό αποφασίστηκε η προμήθεια των λεωφορείων που δεν ευδοκίμησε να προστεθεί στον επόμενο διαγωνισμό.

Τα αρμόδια υπουργεία έχουν θέσει ως βασική προτεραιότητα τη «θωράκιση» του διαγωνισμού με τέτοιο τρόπο, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να κηρυχθεί ξανά «άγονο» κάποιο τμήμα του όπως συνέβη στο παρελθόν.

Κι αυτό γιατί μια τέτοια αρνητική εξέλιξη όχι μόνο έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην υλοποίηση του σχεδίου για πιο «καθαρές» ενεργειακά δημόσιες μετακινήσεις, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν σημαντικά κονδύλια που σχετίζονται με την πράσινη μετάβαση των δημοσίων συγκοινωνιών.

Σχετικά Άρθρα