MENU

Ανεβάζουν ταχύτητες στην υλοποίηση των οδικών αξόνων ΥΠΟΜΕ και κατασκευαστές

Η πλήρης λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων θα ενισχύσει την περιφερειακή ανάπτυξη

Ορίζοντα ολοκλήρωσης «βλέπουν» πλέον τα μεγάλα οδικά έργα, τα οποία για αρκετά χρόνια έμειναν ουσιαστικά «παγωμένα» και σε εκκρεμότητα, στερώντας αφενός βασικές υποδομές στη χώρα αφετέρου πόρους στις τοπικές οικονομίες.

Υπογραμμίζεται πως οι νέοι οδικοί άξονες που είχαν σχεδιαστεί και παραχωρηθεί προς υλοποίηση εδώ και σχεδόν είκοσι χρόνια, είχαν πέσει «θύματα» της οικονομικής κρίσης με αποτέλεσμα η κατασκευή τους να έχει κατ’ ουσία σταματήσει κατά τη μνημονιακή περίοδο.

Ωστόσο, μετά τις παρεμβάσεις της πολιτείας τα τελευταία λίγα χρόνια, τα συγκεκριμένα έργα έλαβαν προοπτικές και χρηματοδότηση προκειμένου να προχωρήσουν με γοργούς ρυθμούς. Η πλήρης λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη των περιοχών απ’ όπου διέρχονται, γεγονός που θα αλλάξει ριζικά τη σημερινή κατάσταση πολύπαθων περιφερειών όπως η Θεσσαλία και η Πελοπόννησος.

Ενώνοντας ανατολική και δυτική Ελλάδα

Μέσα στους πρώτους μήνες του 2024 παραδίδεται το νότιο τμήμα του Ε65 που θα ενωθεί με τον κόμβο της Ξυνιάδας και του υφιστάμενου ενεργού μεσαίου δικτύου του αυτοκινητοδρόμου, καθώς η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται πλέον στο 98%.

Η σύνδεση αυτή με το τμήμα που λειτουργεί ήδη από το 2017, θα ωφελήσει ουσιωδώς στην αποτελεσματικότητα του έργου.

Αντιστοίχως σημαντική πρόοδος σημειώνεται στην κατασκευή του βόρειου τμήματος, μήκους 80,1 χλμ, η οποία αγγίζει το 40%. Η προσθήκη του συγκεκριμένου τμήματος θα ολοκληρώσει έναν οδικό άξονα 181,5 χλμ., συνδέοντας την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα, με προφανή οφέλη τόσο για τις τοπικές κοινωνίες όσο και για την εθνική οικονομία.

Υπενθυμίζεται πως ο αυτοκινητόδρομος Ε65 κατασκευάζεται από την τεχνική εταιρία ΤΕΡΝΑ για λογαριασμό της θυγατρική Κεντρική Οδός ΑΕ, η οποία αποτελεί και την παραχωρησιούχο του συγκεκριμένου οδικού άξονα.

Εντατικοποίηση των εργασιών στον άξονα Πάτρα – Πύργος

Θετικές εξελίξεις ωστόσο υπάρχουν και στην κατασκευή του οδικού έργου Πάτρα – Πύργος, ο οποίος εντάσσεται στην Ολυμπία Οδό και που μετά από παλινωδίες μπήκε σε ουσιώδη φάση κατασκευής το 2021.

Το έργο εκτελείται με τρεις εργολαβίες υπό την κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ, Άκτωρ και στο green field τμήμα του αναμένεται να παραδοθεί εντός του α’ εξαμήνου του 2025 και το τμήμα που συμπίπτει με το εν λειτουργία οδικό δίκτυο, πιθανότατα στο τέλος του γ’ τριμήνου του 2025.

Το έργο παρουσιάζει διαφοροποιήσεις προόδου εκ της φύσεως του, ωστόσο μετά και τη χθεσινή αυτοψία της ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ πιστοποιήθηκε η εκτέλεσή του κατά 30%, αλλά και ότι κινείται εντός χρονοδιαγράμματος.

Ειδικότερα, η ΤΕΡΝΑ που έχει αναλάβει την κατασκευή του τμήματος Γαστούνη – Πύργος μήκους 20 χλμ. έχει ολοκληρώσει το 50% του έργου με στόχο ολοκλήρωσης αυτού εντός του 2025.

Το τμήμα που κατασκευάζει η εταιρία Άκτωρ (μέλος πλέον του ομίλου Ιντρακάτ) αφορά την απόσταση Καραίικα – Γαστούνη, μήκους 33 χλμ.. Εκεί η πρόοδος του φυσικού έργου αγγίζει το 20%.

Σε ότι αφορά το τμήμα Πάτρα – Καραίικα, του οποίου τη ευθύνη κατασκευής έχει ο όμιλος Άβαξ, μήκους 21 χλμ., οι εργασίες εκτείνονται σε όλο το μήκος αλλά σε τμήματα (περίπου 8,5 χλμ) που βρίσκονται υπό κυκλοφορία. Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στον όμιλο το έργο σημειώνει πρόοδο κατά 30%.

Υπενθυμίζεται πως το εν λόγω έργο εντάσσεται στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, η οποία ελέγχεται από την κοινοπραξία Vinci Concessions S.A.S. (29.9%), Άβαξ Παραχωρήσεις (19,1%), Hochtief PPP Solutions GmbH (17%), Άκτωρ Παραχωρήσεις (17%) και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (17%).

Σχετικά Άρθρα