Το ενδεχόμενο να επενδύσει σε εργοστάσια ή προμηθευτές στο εξωτερικό, εξετάζει η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων (EV) XPeng, λόγω της συνεχιζόμενης ευρωπαϊκής έρευνας σχετικά με τα “made in china” EVs, καθώς η απειλή των υψηλότερων δασμών ελλοχεύει.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άρχισε να ερευνά τον Οκτώβριο κατά πόσον τα φθηνότερα, κινεζικής κατασκευής EVs επωφελούνται αθέμιτα από τις κρατικές επιδοτήσεις, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις.
Ο κ. Brian Gu, συμπρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας που υποστηρίζεται από τη Volkswagen, δήλωσε στους δημοσιογράφους στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου στο Πεκίνο, ότι η XPeng εξάγει σήμερα μικρές ποσότητες των ηλεκτρικών οχημάτων της, αλλά ένα μεταβαλλόμενο ρυθμιστικό περιβάλλον στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να την αναγκάσει να επανεξετάσει τη στρατηγική της.
«Πρέπει να δουλέψουμε γύρω από το τι απαιτείται για να είμαστε ανταγωνιστικοί στην Ευρώπη Αυτή τη στιγμή, πραγματοποιούμε εισόδους σε αγορές με τα προϊόντα μας που παράγονται στην Κίνα. Είναι μικρές ποσότητες, τα πρώτα βήματα, αλλά κατασκευάζουμε προϊόντα όσο πιο τοπικά μπορούμε.
Σε περίπτωση, όμως, που χρειαστεί να κάνουμε παραγωγή ή αλυσίδες εφοδιασμού ή άλλους τομείς που πρέπει να επενδύσουμε για να είμαστε ανταγωνιστικοί, ίσως χρειαστεί να το κάνουμε αυτό».
Η XPeng φιλοδοξεί η διεθνής δραστηριότητά της να αποτελεί μεγαλύτερο μέρος των συνολικών πωλήσεων. Φέτος, το μερίδιό της θα μπορούσε να αυξηθεί σε περίπου 10% από περίπου 1-2% πέρυσι.
Η XPeng βλέπει τις Ηνωμένες Πολιτείες ως σημαντική αγορά και μακροπρόθεσμο στόχο, αλλά το δύσκολο περιβάλλον αποτελεί, προς το παρόν, εμπόδιο στις προσπάθειες της εταιρίας να διεισδύσει.
Οι εξαγωγικές προσπάθειες των Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων έχουν τεθεί υπό έλεγχο στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι κυβερνήσεις των οποίων κατηγορούν την Κίνα για εξαγωγή πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.
Αναβαθμίσεις λογισμικού και τεχνητής νοημοσύνης
Η XPeng, της οποίας η σειρά EV περιλαμβάνει το σπορ όχημα G6, πραγματοποιεί ήδη πωλήσεις στην Ολλανδία, τη Νορβηγία και τη Γερμανία και δήλωσε ότι σχεδιάζει να εισέλθει και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ενώ οι αντίπαλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μειώσει το κόστος εν μέσω ενός πολέμου τιμών, η XPeng έχει δεσμευτεί να επενδύσει σημαντικά στην καινοτομία, καθώς οι αγοραστές στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο αναζητούν όλο και περισσότερο χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας όταν επιλέγουν αυτοκίνητα.
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της XPeng, κ. He Xiaopeng, δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις του λογισμικού και της τεχνητής νοημοσύνης, θα εισαχθούν από τον Μάιο, προσθέτοντας ότι η χρήση της πλατφόρμας της θα επεκταθεί και σε άλλες ασιατικές χώρες και στην Ευρώπη.
Τον Φεβρουάριο, η XPeng δήλωσε ότι σχεδίαζε να προσλάβει 4.000 άτομα φέτος και να επενδύσει 3,5 δισ. γιουάν (482 εκατ. δολ.) στην τεχνητή νοημοσύνη για αυτόνομη οδήγηση.
Ανέφερε επίσης πως ελπίζει ότι το έξυπνο EV που αναπτύσσει η XPeng με τη νέα μάρκα «Mona» θα επιτύχει υψηλότερες πωλήσεις από το SU7 της Xiaomi.
Σημειώνεται ότι μέτοχος στην XPeng είναι η Volkswagen, αφού η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επένδυσε περίπου 700 εκατ. δολάρια για ποσοστό 4,99%.
Η Volkswagen δήλωσε ότι ανέπτυξε μια νέα αρχιτεκτονική για έξυπνα και ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την κινεζική εταιρία, η οποία θα τη βοηθήσει να προωθήσει πιο προσιτά μοντέλα.