MENU

Επανέναρξη και επιτάχυνση των εργασιών του FlyOver – Απορρίφθηκε η αίτηση αναστολής

Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ

Το χαμένο έδαφος θα επιδιώξει να καλύψει με ταχύτατους ρυθμούς η κατασκευαστική εταιρεία ΑΒΑΞ για την επανέναρξη εργασιών του FlyOver στη Θεσσαλονίκη.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς.

Υπενθυμίζεται πως αρχικά το ΣτΕ είχε εκδώσει προσωρινή διαταγή στις 9 Απριλίου με την οποία ανέστειλε την πρόοδο των εργασιών για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο εκπροσωπεί το Ελληνικό Δημόσιο στην όλη διαδικασία, δεν είχε καταθέσει πλήρη φάκελο στο ΣτΕ με όλα τα έγγραφα. Η προσωρινή διαταγή ίσχυε μέχρι την έκδοση απόφασης επί της αίτησης αναστολής που είχαν καταθέσει οι Σύλλογοι. Μετά και τη σημερινή εξέλιξη και την απόρριψη της αίτησης αναστολής από κατοίκους και φορείς οι εργασίες για την κατασκευή του Flyover μπορούν να συνεχιστούν.

Έργο «ανάσα» για την κίνηση στην πόλη

Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκηςπροϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα. Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.

O νέος συμπληρωματικός υπέργειος άξονας θα έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει εκτεταμένα έργα ανακατασκευής, βελτίωσης και κατά τόπους διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου, εννέα ανισόπεδους κόμβους για την εξυπηρέτηση διασυνδέσεων, 10 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.

Ο αναβαθμισμένος άξονας υπολογίζεται πως θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα.

Η κατασκευή, η οποία θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, αναμένεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια και εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας. Με την λειτουργία του Flyover η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος θα αναλάβει τη διαχείριση και συντήρηση ολόκληρης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης για περίπου 30 χρόνια, με τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου να μην πληρώνουν διόδια μιας και η σύμβαση προβλέπει την αποπληρωμή του έργου με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Σχετικά Άρθρα