MENU

Παρελθόν τα εισιτήρια στα Μέσα Μεταφοράς – Πληρωμή κομίστρου με τραπεζική κάρτα

Το project, ύψους 14 εκατ. ευρώ, ανέπτυξε θυγατρική εταιρία της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

Με στόχο να είναι διαθέσιμο σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του ΟΑΣΑ (Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό, Τραμ) μέχρι το τέλος του 2024 ξεκίνησε η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος ανέπαφων πληρωμών με τραπεζική κάρτα (tap & pay) στα λεωφορεία των γραμμών Express του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Με το νέο αυτό σύστημα πληρωμών οι επιβάτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τραπεζική τους κάρτα, είτε στην φυσική της μορφή είτε ενεργοποιημένη στο smartphone ή το smartwatch τους, για να επιβιβαστούν σε λεωφορεία των γραμμών Express του ΔΑΑ (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97).

Στη δυνατότητα αυτή συμπεριλαμβάνονται και όλες οι κάρτες πληρωμών που έχουν εκδοθεί από εξουσιοδοτημένα ιδρύματα.

Η πιλοτική εφαρμογή έχει στόχο την επέκταση του προηγμένου συστήματος ανέπαφων συναλλαγών σε όλα τα ΜΜΜ αρμοδιότητας ΟΑΣΑ μέχρι το τέλος του έτους.

Προς το παρόν οι επιβάτες που κινούνται από και προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έχουν πλέον την εναλλακτική να πληρώνουν το εισιτήριό τους ανέπαφα, περνώντας την τραπεζική τους κάρτα, πάνω από τα επικυρωτικά μηχανήματα λεωφορείων με τη σχετική ένδειξη των ανέπαφων συναλλαγών.

Ο εξοπλισμός που έχει εγκατασταθεί στα επιλεγμένα λεωφορεία «διαβάζει» την κάρτα ή το ψηφιακό πορτοφόλι και χρεώνει την αξία της διαδρομής στον λογαριασμό του επιβάτη.

Επένδυση 14 εκατ. ευρώ

Η εφαρμογή αναπτύχθηκε στο πλαίσιο σύμβασης του ΟΑΣΑ με την εταιρία Hellas Smart Ticket Α.Ε., θυγατρική της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή σε συνεργασία με την LG CNS και με την υποστήριξη της Visa και της NBG Pay, με το κόστος της επένδυσης για την ανάπτυξη και λειτουργία της ανέρχεται στα 14 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για μία κίνηση του ΟΑΣΑ, η οποία σηματοδοτεί την είσοδο των Συγκοινωνιών Αθηνών σε μια νέα ψηφιακή εποχή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες μετακίνησης προς το επιβατικό κοινό.

Κι αυτό γιατί με την εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών για την επιβίβαση στα ΜΜΜ, το επιβατικό κοινό δεν θα χρειάζεται:

  • Να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων (ΑΜΕΚ)
  • Να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα στην πλήρη ανάπτυξη του θα χρεώνει στον επιβάτη το πιο οικονομικό προϊόν κομίστρου, με βάση τις μετακινήσεις του. Μια εξαιρετικά χρηστική λειτουργία για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες
  • Να αναζητήσει σημεία πώλησης, ή να περιμένει σε ουρές για την αγορά εισιτηρίου, προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ

Το νέο αυτό μέτρο θα έχει και άλλα πλεονεκτήματα για τον ΟΑΣΑ όπως το ότι θα μειώσει την εισιτηριοδιαφυγή, θα αυξήσει τον αριθμό των μετακινήσεων (άρα και των εσόδων του ΟΑΣΑ) και γενικότερα θα προάγει την έξυπνη μετακίνηση αρχικά στην Αθήνα και στη συνέχεια στις πόλεις που θα ακολουθήσουν στην εφαρμογή του.

Μιλώντας ο κ. Γιώργος Αγραφιώτης, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ανέφερε ότι και στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη πρόβλεψη στο hardware των αντίστοιχων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για NFC πληρωμές.

Επίσης αξίζει να αναφερθεί ότι με τη νέα αυτή υπηρεσία, η Αθήνα εντάσσεται στη λίστα των ευρωπαϊκών πόλεων, όπως η Μαδρίτη, το Μιλάνο, και το Λονδίνο που δίνουν τη δυνατότητα στους επιβάτες να μετακινούνται με απλό, ασφαλή και άνετο τρόπο, συμβάλλοντας στην αύξηση της χρήσης των ΜΜΜ.

Εκτιμάται πως οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη των έξυπνων πόλεων και στη διευκόλυνση των μετακινήσεων των χρηστών.

Στο πλαίσιο αυτό οι ανέπαφες πληρωμές (tap & pay) θα προσφέρουν μια ασφαλή και ανεμπόδιστη εμπειρία για τους επιβάτες και τους διαχειριστές των συστημάτων μεταφοράς που αναζητούν εύκολη, άμεση και ασφαλή πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες.

Σχετικά Άρθρα