MENU

Αυτοκίνητο υδρογόνου VS Ηλεκτρικό: Ποιο είναι 14 φορές πιο ακριβό

Η σύγκριση έγινε ανάμεσα στο υδρογονοκίνητο Toyota Mirai και ένα EV της Tesla, στην Καλιφόρνια

Σχεδόν 14 φορές πιο ακριβή αποδεικνύεται η οδήγηση ενός αυτοκινήτου με υδρογόνο από ένα ηλεκτρικό με μπαταρία σύμφωνα με υπολογισμούς της Hydrogen Insight.

Η σύγκριση πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στο υδρογονοκίνητο Toyota Mirai και ένα EV της Tesla, στην Καλιφόρνια.

Ο μεγαλύτερος πωλητής καυσίμων H2 της Καλιφόρνια, True Zero, που λειτουργεί 37 από τα 53 πρατήρια ανεφοδιασμού υδρογόνου στην πολιτεία, αύξησε πρόσφατα την τιμή σε όλες τις αντλίες του στα 36 δολ/kg, από περίπου 30 δολ/kg. Μόλις τον περασμένο Απρίλιο του 2021, χρέωνε μόλις 13,14 δολ ανά κιλό.

Οι αρχές στην αμερικανική πολιτεία εξετάζουν το ενδεχόμενο επιδότησης του εφοδιασμού υδρογόνου, ύψους 300 εκατ. δολ., παρόλο που παραδέχονται ότι είναι «σπατάλη χρημάτων».

Στη νέα τιμή, το γέμισμα του ρεζερβουάρ των 5,6 κιλών ενός Toyota Mirai θα κόστιζε 201,60 δολ — περίπου 0,50 δολ ανά μίλι, σύμφωνα με την αυτονομία, 400 μιλίων (647 χλμ), που ισχυρίζεται η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Συγκριτικά, η πλήρης φόρτιση ενός Tesla Model 3 60 kWh στην Καλιφόρνια θα κόστιζε 11,94 δολ, με βάση τις πιο πρόσφατες μέσες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας.

Το Tesla Model 3 – το ηλεκτρικό όχημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Καλιφόρνια – κοστίζει επίσης πολύ λιγότερο από ένα Toyota Mirai. Με ομοσπονδιακά και κρατικά κίνητρα, το Model 3 είναι τώρα διαθέσιμο για 25.240 δολ. (40.240 δολ. χωρίς κίνητρα), σε σύγκριση με 49.500 δολ. για το Mirai — αν και η Toyota παρέχει επίσης στους αγοραστές δωρεάν καύσιμο υδρογόνου αξίας έως και 15.000 δολ., πληρωμένο μέσω κάρτας καυσίμου.

Η ραγδαία αυτή αύξηση σύμφωνα με διάφορους ειδικούς οφείλεται στο γεγονός ότι το υδρογόνο που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά παράγεται κατά κύριο λόγο ύστερα από διεργασίες σε ορυκτά καύσιμα.

Το 1/3 της προσφοράς υδρογόνου της True Zero είναι πράσινο, αλλά τα δύο τρίτα προέρχονται από ορυκτά καύσιμα.

Σε πρόσφατη επιστολή της προς τους πελάτες της True Zero, η εταιρεία είπε ότι η αύξηση των τιμών οφείλεται στη συνεχιζόμενη πίεση κόστους στην αλυσίδα εφοδιασμού υδρογόνου.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου φτάνουν σε επίπεδα ρεκόρ στην Καλιφόρνια, αλλά εξακολουθούν να υστερούν συγκριτικά με τα ηλεκτρικά.

Τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, η μέση τιμή υδρογόνου στην αντλία στην Καλιφόρνια ήταν 21,28 δολ/kg — αύξηση 33% σε σύγκριση με 15,97 δολ/kg τον Ιούλιο του 2022.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο εναλλακτικών καυσίμων gplautogas.info, η μέση τιμή υδρογόνου στην αντλία στη Γερμανία είναι επί του παρόντος 13,85 ευρώ (14,78 δολ.) ανά κιλό.Η Καλιφόρνια είναι η μόνη πολιτεία στις ΗΠΑ με δημόσια προσβάσιμους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου.

Σύμφωνα με το Hydrogen Fuel Cell Partnership, 17.284 αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου έχουν πουληθεί ή μισθωθεί στην πολιτεία μέχρι σήμερα.

Σχετικά Άρθρα