Η Κίνα θα ηγηθεί της αγοράς κυψελών καυσίμου υδρογόνου στον τομέα των μεταφορών, με περιορισμένη ανάπτυξη στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ μέχρι τη δεκαετία του 2030.
Αυτό δήλωσε το ανώτατο στέλεχος της Bosch, Stefan Hartung σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου που αναμεταδίδει το hydrogeninsight.com βλέποντας τη Κίνα σε ρόλο οδηγού στην εν λόγω αγορά. Δεν περιμένουμε να δούμε μεγάλη ανάπτυξη στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική μέχρι την επόμενη δεκαετία» είπε.
Χαρακτηριστική η δήλωσή του για την αγορά τεχνολογίας των κινητήρων υδρογόνου «που θα έχει αξία σχεδόν 1 δισ. ευρώ».
Πως εξηγείται η κυριαρχία της Κίνας
Η Κίνα έγινε η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για οχήματα που κινούνται με υδρογόνο πέρυσι, με μερίδιο 38,8% της παγκόσμιας αγοράς. Σύμφωνα με τον κορεάτη αναλυτή SNE, 5.362 από τα 5.600 ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου που πωλήθηκαν στην Κίνα το 2023 ήταν επαγγελματικά οχήματα, δηλαδή φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία.
Η Κίνα έχει επίσης περισσότερους σταθμούς ανεφοδιασμού H2 από οποιαδήποτε άλλη χώρα, με 354 σε λειτουργία στο τέλος του 2023.
Τα μέτρα Ευρώπης και ΗΠΑ
Ωστόσο, η ΕΕ ψήφισε πέρυσι νομοσχέδιο που απαιτεί από τα 27 κράτη μέλη να διασφαλίσουν ότι, έως το 2030, σταθμούς ανεφοδιασμού H2 προσβάσιμους από το κοινό, ικανούς να εξυπηρετούν τόσο βαρέα όσο και ελαφρά οχήματα. Επίσης, θα έχουν δημιουργηθεί σε κάθε «αστικό κόμβο» και κάθε 200 χιλιόμετρα κατά μήκος των βασικών διαδρομών του σχεδιαζόμενου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T).
Οι ΗΠΑ έχουν επίσης σχέδια να αναπτύξουν ένα εθνικό δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου μεταξύ 2027 και 2030, σύμφωνα με την πρόσφατη Εθνική Στρατηγική Εμπορευματικού Διαδρόμου Μηδενικών Εκπομπών της κυβέρνησης Biden.
Κινητήρες υδρογόνου
Ο Hartung πρόσθεσε ότι αναμένει ένα λαμπρό μέλλον για οχήματα που κινούνται με κινητήρες υδρογόνου – ένα προϊόν που παράγεται επίσης από τη Bosch. «Από τεχνική άποψη, οι κινητήρες υδρογόνου αντιπροσωπεύουν τον ταχύτερο δρόμο για τη μεταφορά επαγγελματικών οχημάτων με ουδέτερη κλιματική αλλαγή. Πλατφόρμες οχημάτων, γραμμές παραγωγής και εξαρτήματα, όλα αυτά είναι 90% πανομοιότυπα με τους κινητήρες ντίζελ και εξίσου στιβαρά και ισχυρά, μόνο χωρίς εκπομπές άνθρακα» είπε.