MENU

Βάσεις ηλεκτροκίνητων αμαξοστοιχιών θέτει η Λιθουανία – Το χρονοδιάγραμμα

Όλα τα ηλεκτρικά τρένα θα χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ΑΠΕ

NIB και ΕΤΕπ θα παράσχουν δάνεια 100 εκατομμυρίων ευρώ έκαστος για τη χρηματοδότηση εννέα ηλεκτρικών και έξι τρένων με μπαταρία στη Λιθουανία, τα οποία θα αντικαταστήσουν περίπου το 1/3 του στόλου επιβατικών τρένων.

Τα νέα τρένα όχι μόνο θα είναι πιο άνετα από τα τρένα ντίζελ, αλλά θα μειώσουν και τους χρόνους ταξιδιού.

Η ηλεκτροδότηση του στόλου των τρένων θα είναι επίσης φιλική προς το περιβάλλον, με τα νέα τρένα να έχουν στόχο να μειώσουν τις εκπομπές CO2 από τις μεταφορές επιβατών κατά περίπου 6.500 τόνους ετησίως. Όλα τα ηλεκτρικά τρένα θα χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

«Κάνουμε ένα ακόμη βήμα προς ένα μέλλον καθαρών μεταφορών εκπληρώνοντας τη δέσμευση του Ομίλου να συμβάλει στην ανάπτυξη ενός βιώσιμου συστήματος μεταφορών στη Λιθουανία», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της LTG Egidijus Lazauskas. «Αυτό απαιτεί ολοκληρωμένες λύσεις που περιλαμβάνουν έργα υποδομής και υπηρεσίες για επιβάτες και επιχειρήσεις. Καθώς προχωρά η ηλεκτροδότηση της κύριας σιδηροδρομικής αρτηρίας της Λιθουανίας, Βίλνιους-Κλαϊπέντα, προμηθεύουμε σύγχρονα ηλεκτρικά τρένα που θα δημιουργήσουν μια νέα ταξιδιωτική κουλτούρα και εμπειρία».

Το χρονοδιάγραμμα

Η δοκιμή των ελβετικής κατασκευής ηλεκτρικών τρένων στη Λιθουανία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το επόμενο έτος και οι πελάτες της εταιρείας θα ξεκινήσουν να ταξιδεύουν με το πρώτο από τα νέα τρένα στα μέσα του 2026. Με την αγορά αυτών των τρένων, η LTG Link θα προμηθεύεται επίσης την προμήθεια εξαρτημάτων τρένων και υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης έως το 2037.

«Οι βιώσιμες μεταφορές αποτελούν υψηλή προτεραιότητα για εμάς», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ Thomas Östros. «Η μετάβαση σε στόλο ηλεκτροκίνητων σιδηροδρόμων θα ωφελήσει τόσο τους επιβάτες όσο και το περιβάλλον. Ως τράπεζα για το κλίμα της ΕΕ, δεσμευόμαστε να εκπληρώσουμε τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα και η συνεργασία με την LTG Link και τη NIB είναι ένα καλό παράδειγμα».

«Αυτή η συμφωνία όχι μόνο ανοίγει το δρόμο για σημαντική ανανέωση του στόλου των τρένων στη Λιθουανία, αλλά επίσης ενισχύει τη σιδηροδρομική μας ολοκλήρωση με την Ευρώπη», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Marius Skuodis. «Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό προκειμένου να βελτιωθούν περαιτέρω και να διαδοθούν οι σιδηροδρομικές μεταφορές, να επεκταθούν οι βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές και να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών» συμπλήρωσε.

Σχετικά Άρθρα