MENU

Αβεβαιότητα για τους εργαζόμενους στον κλάδο συμβουλευτικών υπηρεσιών

Οι υπερβολικές προσλήψεις μετά την πανδημία οδηγούν σε απολύσεις

Η πρόσφατη ανακοίνωση του κολοσσού συμβουλευτικών υπηρεσιών McKinsey & Company, να προχωρήσει σε περικοπές θέσεων εργασίας, επιβεβαίωσε την επιβράδυνση της ζήτησης που βιώνει ο τομέας μετά την πανδημία.

Έχοντας υπεράριθμους υπαλλήλους, η πίεση για τη μείωση του εργατικού δυναμικού ήταν αισθητή.
Αυτό τουλάχιστον καταθέτει ο πρώην αναλυτής της εταιρίας κ. Ezra Gershanok, που βίωσε την εμπειρία της απόλυσης.

Προσλήφθηκε κατευθείαν από το κολέγιο ως αναλυτής επιχειρήσεων, μια θέση συμβούλου πρώτου επιπέδου στην εταιρεία, τον Ιούνιο του 2021.

Υπήρχε η προσδοκία ότι τα πάντα έπρεπε να γίνουν αμέσως. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, συνειδητοποιείς γρήγορα ότι όλα είναι θέμα πολιτικής. Η ικανότητά σου να συμμετέχεις σε καλά έργα, ακόμα και οι στόχοι της απόδοσής σου, εξαρτώνται από το πόσο αρεστός είσαι στους συναδέλφους. Όλοι στην εταιρεία μπορούν να κάνουν τη δουλειά τόσο καλά που οι ανώτεροι τελικά δημιουργούν ομάδες από ανθρώπους με τους οποίους τους αρέσει να δουλεύουν μαζί.

Υπεράριθμες προσλήψεις

Κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος, η McKinsey εξασφάλισε πολλές κυβερνητικές και ιδιωτικές συμβάσεις και έκανε εκτεταμένες προσλήψεις, υποθέτοντας ότι θα υπήρχε σταθερή ροή εργασίας.

Στη συνέχεια, τα επιτόκια άρχισαν να αυξάνονται, οι εταιρείες άρχισαν να σφίγγουν τους προϋπολογισμούς τους και αρκετές συνειδητοποίησαν ότι θα μπορούσαν να αυτοματοποιήσουν μεγάλο μέρος της εργασίας τους. Έτσι, η ζήτηση των πελατών άρχισε να στερεύει.

Ο ρυθμός της εργασίας άρχισε να επιβραδύνεται στο δεύτερο μισό του 2021 και μέσα στο 2022. Η McKinsey κανονικά δεν πραγματοποιεί απολύσεις. Αντ’ αυτού, διώχνει τους υπαλλήλους με τη βαθμολόγηση της απόδοσής τους. Αλλά οι δίαυλοι επικοινωνίας δεν είναι ξεκάθαροι όταν είσαι υπάλληλος αρχικού επιπέδου. Έτσι, είναι δυνατόν να λαμβάνεις θετικά σχόλια από τους πελάτες με τους οποίους συνεργάζεσαι και τον άμεσο προϊστάμενό σου, ακόμη και όταν οι ανώτεροι προσπαθούν να σε διώξουν. Και αυτό δεν είναι μια ευχάριστη εμπειρία.

Θα ήταν ευκολότερο αν με είχαν απλά απολύσει

Ο Gershanok θυμάται ότι του τηλεφώνησαν στα μέσα Φεβρουαρίου του 2023. Τα πράγματα είχαν πάει αρκετά καλά στο έργο στο οποίο δούλευε εκείνη την εβδομάδα, το οποίο αφορούσε ημιαγωγούς και ήταν αρκετά ανταγωνιστικό για την πρόσληψη προσωπικού.

Έλαβε ένα τηλεφώνημα από έναν συνεργάτη εταίρο που τον πληροφορούσε ότι δεν ήταν πλέον στο έργο. Την επομένη έλαβε άλλο ένα τηλεφώνημα στο οποίο του έγινε ξεκάθαρο ότι δεν υπήρχε περίπτωση να επιστρέψω στο έργο.

Ο ίδιος τονίζει: “Μου ζήτησαν συνάντηση μια εβδομάδα αργότερα και μου είπαν ότι τα ανώτερα στελέχη θα ήταν παρόντα για να αποφασίσουν την τύχη μου στην εταιρεία. Τις ημέρες που προηγήθηκαν της συνάντησης, λάμβανα συνεχώς προειδοποιήσεις ότι δεν θα πήγαινε καλά και ότι ήταν καλύτερα να παραιτηθώ. Τους είπα ότι αρνιόμουν να παραιτηθώ πριν προχωρήσω στη συνάντηση.

Στη συνάντηση, παραπονέθηκαν για την απόδοσή μου, παρόλο που ήταν σαφές ότι ο πραγματικός λόγος που ήθελαν να φύγω ήταν επειδή η εταιρεία είχε προσλάβει υπερβολικά άτομα. Θα ήταν ευκολότερο αν έλεγαν: “Σε απολύουμε”. Αντ’ αυτού, μου είπαν ότι οι ανώτεροι εταίροι είχαν συνεδριάσει και αποφάσισαν ότι το επόμενο βήμα μου ήταν η αναζήτηση”.

Η ζωή μετά τη McKinsey

Μετά την αποχώρησή του από τη McKinsey ο Gershanok βρήκε νέα προοπτική δημιουργώντας μία νέα startup την Ohana, πλατφόρμα υπενοικίασης στη Νέα Υόρκη.

Η Ohana καλύπτει το κενό μεταξύ των πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης όπως η Airbnb και των ιστοσελίδων μακροπρόθεσμης στέγασης όπως η Zillow. Παρέχει έναν αποτελεσματικό τρόπο υπενοικίασης στη Νέα Υόρκη. “Είμαι παθιασμένος με τη δουλειά που κάνω τώρα. Κοιτάζοντας πίσω, η ειρωνεία της θητείας μου στη McKinsey είναι ότι δίνουν συνεχώς συμβουλές για το σωστό μέγεθος στους πελάτες τους, αλλά οι ίδιοι χάνουν εντελώς το στόχο”, καταλήγει ο Gershanok.

Σχετικά Άρθρα