MENU

Κουζίνες… φαντάσματα: Η άνοδος και η πτώση

Περιορίζουν τις δραστηριότητες εν μέσω ανησυχιών για την ποιότητα


Οι κουζίνες-φαντάσματα – που κάποτε εξυμνήθηκαν ως μια αποτελεσματική καινοτομία για τη βιομηχανία τροφίμων – έχουν “στοιχειωθεί” από την ίδια τους την ανωνυμία.

Πρόκειται για επαγγελματικές εγκαταστάσεις προετοιμασίας φαγητού και μαγειρικής γευμάτων μόνο για παράδοση που γνώρισε μεγάλη άνθηση, κυρίως την περίοδο των περιοριστικών μέτρων, λόγω πανδημίας.

Με την άρση των περιορισμών, ωστόσο, η ζήτηση επιβραδύνθηκε και σύμφωνα με τους New York Times, πολλά εστιατόρια μειώνουν τις δραστηριότητες των κουζινών-φαντασμάτων, καθώς οι πελάτες έχουν αρχίσει να αναφέρουν παράπονα για την ποιότητα των παραγγελιών.

Αρκετοί influencers και διασημότητες έχουν χρησιμοποιήσει κουζίνες-φαντάσματα για να παράγουν τις δικές τους σειρές τροφίμων, όπως ο YouTuber Jimmy Donaldson, γνωστός στο διαδίκτυο ως Mr. Beast, ο οποίος δημιούργησε το MrBeast Burger τον Δεκέμβριο του 2020. Ο ηθοποιός του “Stranger Things” Noah Schnapp άνοιξε επίσης μια αλυσίδα με κοτόπουλα με την ονομασία TenderFix τον Μάρτιο του 2023.

Δημοφιλείς αλυσίδες όπως η Wendy’s και η Kroger μειώνουν τις επιχειρήσεις τους, αφού δυσκολεύτηκαν να αντεπεξέλθουν στις παραγγελίες και δέχθηκαν παράπονα από τους πελάτες, σύμφωνα με τους Times.

Η Brinker International, στην οποία ανήκουν τα Chili’s και πολλές άλλες αλυσίδες εστιατορίων, άνοιξε δύο εικονικά εστιατόρια κατά τη διάρκεια της πανδημίας με τα ονόματα It’s Just Wings και Maggiano’s Italian Classics, τα οποία χρησιμοποιούσαν τις τοποθεσίες των Chili’s για να προετοιμάσουν το φαγητό τους. Καθώς, όμως, όλο και περισσότεροι πελάτες άρχισαν να επιστρέφουν στα εστιατόρια, η εταιρεία δυσκολεύτηκε να τα συνδυάσει και τα δύο.

Και καθώς τα προβλήματα ποιότητας και οι καθυστερημένοι χρόνοι παράδοσης επιδεινώνονται, ορισμένες κουζίνες-φαντάσματα αρχίζουν να αντιμετωπίζουν και νομικές προκλήσεις.

Η CloudKitchens, η οποία ανήκει στον συνιδρυτή της Uber κ. Travis Kalanick, αντιμετωπίζει ομαδική αγωγή που ισχυρίζεται ότι η εταιρεία παραποίησε την πραγματική προέλευση των τροφίμων που παραγγέλνουν οι πελάτες στις εφαρμογές παράδοσης φαγητού όπως το Grubhub και το Doordash.

Παρόλα αυτά, ορισμένες αλυσίδες όπως η Denny’s αγκαλιάζουν πλήρως το μοντέλο της κουζίνας cloud, ανέφεραν οι Times. Η εταιρεία διαθέτει τρεις εικονικές μάρκες, τις Banda Burrito, The Meltdown και Burger Den.

Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Denny’s, κ. Kelli Valade, δήλωσε στο πρακτορείο ότι είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε υψηλότερη ζήτηση πελατών από τις περισσότερες άλλες αλυσίδες, επειδή οι τοποθεσίες της Denny’s είναι ανοιχτές 24 ώρες το 24ωρο.

Η ανταγωνιστικότητα αυτής της αγοράς αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να ξεχωρίσουν και να προσφέρουν καλύτερη ποιότητα και εξυπηρέτηση στους πελάτες τους.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της τεχνολογίας παράδοσης και να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους για να επιζήσουν και να αναπτυχθούν σε αυτόν τον ανταγωνιστικό κλάδο.

Σχετικά Άρθρα