Την εμφάνισή τους κάνουν «δειλά – δειλά» και στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στο πλαίσιο της δοκιμαστικής τους λειτουργίας, πριν τεθούν στη διάθεση του επιβατικού κοινού και εγκαινιάσουν την επόμενη μέρα στις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες.
Το ίδιο συμβαίνει και στην Θεσσαλονίκη, με τον ΟΑΣΘ να κοινοποιεί τις σχετικές διαδρομές.
Αναβάθμιση του στόλου
Όπως είναι γνωστό, συνολικά μέχρι τις αρχές του επόμενου μήνα θα κινούνται 140 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη. Τα 250 νέα λεωφορεία, σύγχρονης τεχνολογίας, οικολογικά και απολύτως αθόρυβα, ήρθαν για να αντικαταστήσουν τον παλιό ρυπογόνο στόλο.
Τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία, που βρίσκονται ήδη στην Αθήνα και μπαίνουν στο στάδιο του προβλεπόμενου μακροσκοπικού ελέγχου και της δοκιμαστικής -χωρίς επιβάτες- λειτουργίας, θα ενταχθούν πολύ σύντομα στον στόλο των Οδικών Συγκοινωνιών ανανεώνοντάς τον σημαντικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα λεωφορεία πρέπει να φτάσουν το μαγικό αριθμό των 5.000 χιλιομέτρων για να πάρουν το «πράσινο φως» και να υποδεχτούν επιβάτες. Μέχρι τότε όμως, αντί για επιβάτες θα μεταφέρουν σακιά με άμμο. Με αυτό τον τρόπο προσομοιώνουν το βάρος και τη συμπεριφορά των οχημάτων με επιβάτες.
Τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών λεωφορείων
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι δωδεκάμετρα και χωρητικότητας 75 επιβατών, φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες και βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού, έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων. Τα έως τώρα δοκιμαστικά δρομολόγια, έχουν δείξει ότι η αυτονομία των λεωφορείων μπορεί να αγγίζει και τα 300 χιλιόμετρα, γεγονός που υπερκαλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού, αφού στις δύο βάρδιες εκτελούνται περί τα 250 χλμ ημερησίως.