MENU

Οι επιδόσεις της Ευρώπης στους σταθμούς φόρτισης

Που εντοπίζονται λιγότεροι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης

Ένα μείζον θέμα της ηλεκτροκίνησης είναι οι σταθμοί φόρτισης. Δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ καταπιάνεται με το εν λόγω ζήτημα και παρουσιάζει συνοπτικά την εικόνα στην Ευρώπη. Ποιες χώρες έχουν την πρωτοκαθεδρία; Που εντοπίζονται λιγότεροι δημόσιοι φορτιστές; Γιατί η βέλτιστη φόρτιση είναι στο 80% και όχι στο 100%; Απαντήσεις σε αυτά τα βασικά ερωτήματα δίνει το παρακάτω άρθρο.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 550.000 σταθμοί φόρτισης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σχεδόν το 42% όλων των σημείων φόρτισης βρίσκεται σε δύο χώρες. Την Ολλανδία (111.821 φορτιστές) και τη Γερμανία (87.674). Αυτές οι δύο χώρες καλύπτουν μόνο το 10% της Ευρώπης, με τους υπόλοιπους μισούς φορτιστές να καλύπτουν το υπόλοιπο 90% της Γηραιάς Ηπείρου, δημιουργώντας αρκετά σοβαρά προβλήματα.

Ο μικρότερος αριθμός σημείων φόρτισης βρίσκεται στη Λετονία (660), τη Λιθουανία (477), την Εσθονία (300), την Κύπρο (69) και τη Μάλτα (13). Χώρες που βρίσκονται μπροστά την ηλεκτροκίνηση και έχουν αρκετούς φορτιστές σε σχέση με τους κατοίκους είναι η Νορβηγία (538), το Λουξεμβούργο (310) και η Σουηδία (265). Είναι οι χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση έχει ανθήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Λιγότεροι δημόσιοι φορτιστές (λιγότερο από 59 ανά 100.000 κατοίκους) σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων βρίσκονται στην Ανατολική Ευρώπη και τη Νότια Ευρώπη, με τις χειρότερες επιδόσεις να εμφανίζουν η Ρουμανία, η Πολωνία, η Βουλγαρία, η Ελλάδα και η Κροατία.

Ο παράγοντας «ταχυφόρτιση»

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης βασίζεται με μεγάλο βαθμό στην πληθώρα των δημόσιων φορτιστών, καθώς οι αυτονομίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν επιτρέπουν μεγάλα ταξίδια χωρίς γρήγορη ταχυφόρτιση. Η τελευταία, όμως, μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα, καθώς σε περίπτωση που η μπαταρία φορτίζεται συχνά με ταχυφόρτιση μπορεί να χάσει σημαντικό μέρος από την χωρητικότητά της.

Επίσης, η μπαταρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και των περισσοτέρων μπαταριών, δεν πρέπει να φορτίζεται στο 100%, καθώς αυτό μειώνει τη διάρκεια της ζωής της. Το βέλτιστο επίπεδο είναι 80%, επομένως συνιστάται οι πιο σύντομες επαναφορτίσεις. Η συχνή χρήση ταχυφορτιστών ή η φόρτιση της μπαταρίας στο μέγιστο μπορεί να μειώσει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και να καταστήσει απαραίτητη την αντικατάστασή της πολύ νωρίτερα από το κανονικό.

Σχετικά Άρθρα