Εντός του Μαΐου θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που παρέλαβε ο ΟΑΣΘ από την κινεζική εταιρεία Yutong, ενώ στις 19/5, αν όχι και νωρίτερα, θα έχει ολοκληρωθεί στο αμαξοστάσιο του οργανισμού στη Σταυρούπολη η κατασκευή του σταθμού φόρτισής τους, προϋπολογισμού 8,737 εκατ. ευρώ.
Τα παραπάνω επισήμαναν στελέχη του οργανισμού, στη διάρκεια της σημερινής δοκιμαστικής διαδρομής ενός ηλεκτρικού λεωφορείου, η οποία ξεκίνησε από τον τερματικό σταθμό της πλατείας Ελευθερίας, όπου και κατέληξε, αφού πρώτα κατευθύνθηκε προς τον Λευκό Πύργο, με επιβάτες δημοσιογράφους, τεχνικούς στα ΜΜΕ και δύο εκπροσώπους της κινεζικής εταιρείας Yutong.
«Είναι εντελώς αθόρυβο, έχει μηδενικούς ρύπους, ενώ διαθέτει εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά», επισήμανε ο οδηγός του ηλεκτρικού λεωφορείου της δοκιμαστικής αυτής διαδρομής, επί 20 χρόνια εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ, Χάρης Βανάβας, που εκτελεί το δρομολόγιο στη γραμμή 30 Τριανδρία- Ντεπώ.
Η πρώτη διαδρομή και τα αποκαλυπτήρια
Την πρώτη του διαδρομή με επιβάτες, πραγματοποίησε το ένα από τα έξι ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ που εκτελούν αυτό το χρονικό διάστημα δοκιμαστικά δρομολόγια. Οι επιβάτες σε αυτό το δρομολόγιο ήταν εκπρόσωποι των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Οργανισμού, προκειμένου να «γνωριστούν» με τα καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία και να μεταφέρουν τις εντυπώσεις τους στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης.
Τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών λεωφορείων
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι δωδεκάμετρα και χωρητικότητας 75 επιβατών, φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες και βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού, έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων. Τα έως τώρα δοκιμαστικά δρομολόγια, έχουν δείξει ότι η αυτονομία των λεωφορείων μπορεί να αγγίζει και τα 300 χιλιόμετρα, γεγονός που υπερκαλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού, αφού στις δύο βάρδιες εκτελούνται περί τα 250 χλμ ημερησίως και έτσι «υπάρχει και ενέργεια σε απόθεμα προκειμένου να επιστρέψουν στη βάση τους», τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συγκοινωνιολόγος, διευθυντής ανάπτυξης στον ΟΑΣΘ, Χρήστος Χατζηγεωργίου.
Επιπλέον, τα ηλεκτρικά λεωφορεία, που είναι εντελώς αθόρυβα, διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού και ανακλινόμενα παράθυρα, έχουν ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο, είναι οικολογικά και μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Τέλος, σημειώνεται ότι ο ΟΑΣΘ προχώρησε στην πρόσληψη 150 οδηγών και ανέφερε ότι θα ακολουθήσουν άλλοι 40. Στο πλαίσιο αυτό τόνισε: «Σταδιακά, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα ανανεωθεί το σύνολο των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέο διαγωνισμό, για την προμήθεια 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων περίπου 250 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη. Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εκσυγχρονίζονται, η καθημερινότητα του επιβατικού κοινού αναβαθμίζεται. Τα καλύτερα έρχονται», σημείωσε χαρακτηριστικά.