MENU

“Χάνουν έδαφος” τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη βρετανική αγορά

Έκκληση της βιομηχανίας για παροχή κινήτρων

Νέες εκκλήσεις προς την κυβέρνηση απευθύνει η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία προκειμένου να παράσχει κίνητρα στους ιδιώτες για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς πρόσφατα στοιχεία δείχνουν σημαντική επιβράδυνση των πωλήσεων και συρρίκνωση του μεριδίου στην αγορά.

Περίπου το 15,2% των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Μάρτιο ήταν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, σύμφωνα με την Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT), ποσοστό μειωμένο κατά 16,2% συγκριτικά με έναν χρόνο πριν.

Ενώ οι ταξινομήσεις επιχειρηματικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενισχύθηκαν, οι πωλήσεις σε ιδιώτες μειώθηκαν.

Συνολικά οι πωλήσεις όλων των τύπων αυτοκινήτων – συμπεριλαμβανομένων βενζίνης, ντίζελ και υβριδικών – αυξήθηκαν τον Μάρτιο, που είναι συνήθως ο πιο πολυσύχναστος μήνας του έτους καθώς εισάγονται οι νέες πινακίδες κυκλοφορίας.

Οι συνολικές πωλήσεις κινήθηκαν ανοδικά κατά 10,4% στις 317.786, ανέφερε η SMMT, η καλύτερη επίδοση, των τελευταίων πέντε ετών, για τον Μάρτιο, αν και παραμένουν πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.


Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε επιχειρήσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και ταξί – αυξήθηκαν κατά 29,6%.


Ωστόσο, οι πωλήσεις σε ιδιώτες αγοραστές μειώθηκαν κατά 7,7%, κάτι που σύμφωνα με το SMMT αποτυπώνει το σκληρό οικονομικό περιβάλλον χαμηλής ανάπτυξης, αδύναμης καταναλωτικής εμπιστοσύνης και υψηλών επιτοκίων.

Ο οργανισμός επισημαίνει ότι η μείωση του μεριδίου αγοράς για τα ηλεκτρικά οχήματα υπογραμμίζει την ανάγκη η κυβέρνηση να στηρίξει τους καταναλωτές.

«Μια υποτονική ιδιωτική αγορά και το συρρικνούμενο μερίδιο αγοράς των EV, δείχνουν την πρόκληση που έχουμε μπροστά μας», δήλωσε ο κ. Mike Hawes, διευθύνων σύμβουλος της SMMT.

Το SMMT ζητά μέτρα όπως η μείωση του ΦΠΑ κατά το ήμισυ στα ηλεκτρικά οχήματα και η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στα δημόσια σημεία χρέωσης.

Ο κ. Robert Forrester, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αντιπροσώπων αυτοκινήτων Vertu Motors, δήλωσε ότι ενώ υπάρχουν κίνητρα για τις εταιρείες να αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα για τους υπαλλήλους τους, δεν υπάρχουν καθόλου κίνητρα στη λιανική αγορά.


Πρόσθεσε ότι το υψηλό κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αποτρεπτικός παράγοντας για τους ιδιώτες αγοραστές σε συνδυασμό με το άγχος της αυτονομίας.

Εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών δήλωσε: «Ο αριθμός των νέων ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν συνολικά είναι υψηλότερος από πέρυσι, και αυτό οφείλεται εν μέρει στις κρατικές επιχορηγήσεις την τελευταία δεκαετία, 2 δισ. λίρες σε επενδύσεις και σε συνεχή φορολογικά κίνητρα.

Τώρα υπάρχουν πάνω από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους μας και συνεχίζουμε να βοηθάμε περισσότερους ανθρώπους να κάνουν τη μετάβαση μέσω προγραμμάτων όπως το ταμείο 381 εκατ. λιρών Local Electric Vehicle για την ανάπτυξη υποδομής φόρτισης.”

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα εάν δεν αυξήσουν το ποσοστό των οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων που πωλούνται τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με την οδηγία Zero Emission Vehicle (ZEV), τουλάχιστον το 22% των οχημάτων που πωλούνται φέτος πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών, με τον στόχο να αναμένεται να φτάσει το 80% έως το 2030 και το 100% έως το 2035.

Οι κατασκευαστές που δεν τηρούν τις ποσοστώσεις ενδέχεται να τιμωρηθούν με πρόστιμο 15.000 λιρών ανά αυτοκίνητο.

Σχετικά Άρθρα