Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία μειώθηκαν τον Μάρτιο, εξαιτίας της κάθετης πτώσης στη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα μετά τη σταδιακή κατάργηση των κυβερνητικών κινήτρων.
Συνολικά 263.844 νέα αυτοκίνητα βγήκαν στους δρόμους της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή αρχή μεταφορών της KBA, υποχωρώντας κατά 6,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους.
Η μείωση θα μπορούσε εν μέρει να αποδοθεί σε λιγότερες εργάσιμες ημέρες σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2023.
Ωστόσο, οι αναλυτές επισήμαναν ότι οι νέες ταξινομήσεις δέχθηκαν πλήγμα από τη συνεχιζόμενη ύφεση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV), αφού η κυβέρνηση απέσυρε τα κίνητρα στα τέλη του περασμένου έτους.
Οι πωλήσεις BEV υποχώρησαν σχεδόν κατά 29% τον Μάρτιο, σύμφωνα με την KBA.
“Αυτή η πολιτική απόφαση οδήγησε σε αβεβαιότητα την αγορά”, δήλωσε ο αναλυτής της EY κ. Constantin Gall.
Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν μόλις το 11,9% όλων των ταξινομήσεων αυτοκινήτων τον Μάρτιο, σε σύγκριση με 15,7% πριν από ένα χρόνο.
Παρά την επιβράδυνση, ο υπουργός Μεταφορών κ. Volker Wissing τόνισε ότι η κυβέρνηση εξακολουθεί να στοχεύει σε τουλάχιστον 15 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους γερμανικούς δρόμους έως το 2030.
“Η δημιουργία μιας αγοράς μέσω επιδοτήσεων δεν είναι μια διαρκής λύση”, δήλωσε ο Wissing στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο ZDF, προσθέτοντας ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έπρεπε επίσης να προχωρήσουν σε “ελκυστικές προσφορές τιμών”.