Πολιτική προτεραιότητα αποτελεί η Θεσσαλία και η Κεντρική Ελλάδα, η οποία εκτός του ότι επλήγη από τις καταστροφικές κακοκαιρίες Daniel και Elias, αποτελούσε μια μάλλον «ξεχασμένη» περιοχή με πεπαλαιωμένες υποδομές, όπως παραδέχθηκε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.
Αν και η περιοχή συνεχίζει να μετρά σοβαρές «πληγές», έως το τέλος του μήνα και συγκεκριμένα στις 24 Απριλίου παραδίδεται βασικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65 – έργου που δεν επηρεάστηκε από τις έκτακτες συνθήκες – και το οποίο φέρει εμβληματικό χαρακτήρα, καθώς αποτέλεσε το βασικότερο έργο υποδομής στην Κεντρική Ελλάδα επί δεκαετίες.
Ειδικότερα αναμένεται να παραδοθούν τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα (32,5 χλμ + 10 χλμ), δημιουργώντας άνετες συνθήκες πρόσβασης στη Θεσσαλία.
Πέρα ωστόσο από την ολοκλήρωση του εν λόγω έργου, το ΥΠΟΜΕ δεσμεύεται πως το επόμενο διάστημα – πιθανώς ακόμη και πριν το Πάσχα – θα εκδοθούν τα τεύχη δημοπράτησης για τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία, τόσο σε ότι αφορά στα οδικά δίκτυα με προϋπολογισμό 900 εκατ. ευρώ, όσο και για τα σιδηροδρομικά με προϋπολογισμό ύψους 450 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, τα τελευταία κατά πληροφορίες είναι και τα πλέον ώριμα.
Με προσκλήσεις και διαπραγματεύσεις οι αναθέσεις των έργων
Ο υφυπουργός κ. Ν. Ταχιάος έδωσε περίγραμμα των διαδικασιών, αναφέροντας πως θα εκδοθεί Υπουργική Απόφαση για τον αριθμό των προς διαγωνιστική διαδικασία συμβάσεων που θα γίνουν με προσκλήσεις.
Πρόκειται για διαδικασία που υιοθετήθηκε κατά την περίοδο αντιμετώπισης των καταστροφών της κακοκαιρίας Ιανός, η οποία βεβαίως ήταν πολύ μικρότερης κλίμακας.
Στο πλαίσιο αυτό, οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, τόσο οι μεγάλοι όσο και οι μικρότεροι θα κληθούν σε διαδικασία διαπραγμάτευσης των συμβάσεων έργων, που κατά τα φαινόμενα δεν θα είναι ενιαίες.
Η εκτίμηση του ΥΠΟΜΕ που πολλάκις έχει διατυπωθεί, είναι πως μέσα στο καλοκαίρι του 2024 θα υπάρξουν ανάδοχοι των έργων, έτσι ώστε με τη νέα χρονιά να προχωρήσουν σταδιακά οι αποκαταστάσεις των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.