Τα νέα αυτοκίνητα σήμερα διαθέτουν τέτοια χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας που μοιάζουν περισσότερο με υπολογιστές. Από τα δικά τους λειτουργικά συστήματα μέχρι την πλοήγηση και το απομακρυσμένο ξεκλείδωμα, προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες στους οδηγούς.
Εντούτοις οι νέες λειτουργίες βασίζονται ολοένα και περισσότερα στα προσωπικά δεδομένα, εξέλιξη που εγείρει ερωτηματικά για το κατά πόσο οι χρήστες μπορούν να προστατεύσουν την ιδιωτικότητά τους.
Σχεδόν κάθε νέο όχημα συλλέγει διαφορετικούς τύπους στοιχείων για τον ιδιοκτήτη τα οποία ενδεχομένως μοιράζονται ή και πωλούνται, σύμφωνα με έκθεση του Σεπτεμβρίου από τη Mozilla, η οποία εξέτασε τις πρακτικές απορρήτου 25 διαφορετικών εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων.
Οι περισσότερες από τις μάρκες που εξετάστηκαν, ή το 84%, μοιράζονται προσωπικά δεδομένα με παρόχους υπηρεσιών, μεσίτες και άλλα μέρη που δεν κατονομάζονται. Περίπου το 76%, ή 19 από τις επωνυμίες που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσε ότι πωλούν δεδομένα πελατών σε τρίτους.
Μόνο δύο μάρκες αυτοκινήτων επιτρέπουν στους χρήστες να διαγράψουν τα προσωπικά τους δεδομένα, διαπίστωσε η Mozilla, η Renault και η Dacia.
Βεβαίως, τα δεδομένα που συλλέγονται από τα αυτοκίνητα μπορεί να μην είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που μοιράζονται τα «κινητά τηλέφωνα που έχουμε ήδη στην τσέπη μας», δήλωσε ο κ. Tom McParland, συγγραφέας για τον ιστότοπο αυτοκινήτων Jalopnik και διαχειριστής της υπηρεσίας αγοράς οχημάτων Automatch Consulting.
Αν και παραμένει δύσκολο, υπάρχουν τρία βήματα που μπορούν να κάνουν οι αγοραστές αυτοκινήτων για να προστατεύσουν τα προδεδομένα τους, λένε οι ειδικοί.
Ρωτήστε για το απόρρητο των δεδομένων στην αντιπροσωπεία
Μόλις περιορίσετε τις επιλογές σας σε ένα συγκεκριμένο όχημα, το πρώτο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να μιλήσετε με την αντιπροσωπεία και να δείτε τι πληροφορίες μπορούν να σας δώσουν σχετικά με τις πρακτικές συλλογής δεδομένων αυτής της μάρκας, λένε οι ειδικοί.
Μπορείτε να ρωτήσετε τους αντιπροσώπους σχετικά με τις πολιτικές απορρήτου μιας αυτοκινητοβιομηχανίας και εάν έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε ή να εξαιρεθείτε από τη συλλογή δεδομένων, τη συγκέντρωση δεδομένων και τη δημιουργία εσόδων από δεδομένα — ή την πώληση των δεδομένων σας σε τρίτους προμηθευτές.
Επιπλέον, ρωτήστε εάν μπορείτε να είστε ανώνυμοι και να μην συγκεντρωθούν τα δεδομένα κάτω από το όνομά σας και τον μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό του οχήματός σας
Μιλήστε με τον πάροχο ασφάλισης αυτοκινήτου σας
Μπορεί επίσης να αξίζει τον κόπο να ρωτήσετε τον πάροχο ασφάλισης αυτοκινήτου σχετικά με τη συλλογή δεδομένων αυτοκινήτου. Οι ασφαλιστές αυτοκινήτων ενδέχεται να λαμβάνουν δεδομένα αυτής της φύσης καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα μοιράζονται ή τα πωλούν.
Ενώ οι άνθρωποι στην αντιπροσωπεία θα έχουν κάποιες γνώσεις για ένα συγκεκριμένο όχημα, ο ασφαλιστικός πάροχος μπορεί να δώσει μια ολιστική άποψη για αυτό, επειδή καλύπτουν πολλές διαφορετικές μάρκες και μοντέλα.
“Καθαρίζετε” περιοδικά τον ενσωματωμένο υπολογιστή του αυτοκινήτου σας
Αυτές τις μέρες, πολλά νεότερα οχήματα έχουν ουσιαστικά έναν ενσωματωμένο υπολογιστή. Εάν δεν θέλετε να σας παρακολουθούν ή να συλλέγονται και να κοινοποιούνται δεδομένα οχήματος, μπορεί να βρείτε οδηγίες στο εγχειρίδιο κατόχου σας για το πώς να διαγράψετε τα εξατομικευμένα δεδομένα και τις πληροφορίες σας από τον ενσωματωμένο υπολογιστή.
Αν και μπορεί να μην γνωρίζετε εάν τα δεδομένα έχουν ήδη συλλεχθεί και αποσταλεί σε τρίτους, θα μπορούσατε να το κάνετε αυτό σε περιοδική βάση.
Μερικά ξεχωριστά διαδικτυακά εργαλεία μπορεί επίσης να βοηθήσουν. Το Privacy4Cars μπορεί να βοηθήσει τους χρήστες να διαγράψουν προσωπικά δεδομένα που είναι αποθηκευμένα από αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων μηνυμάτων κειμένου και γεωγραφικών τοποθεσιών.
Γιατί η αφαίρεση του υπολογιστή ενός αυτοκινήτου μπορεί να μην λειτουργεί
Αν και μπορεί να είναι δυνατό να απομονώσετε και να αφαιρέσετε ένα εξάρτημα ή τσιπ αυτοκινήτου όπως αυτό, δεν μπορείτε απλώς να αφαιρέσετε μια CPU ενός αυτοκινήτου.
Επιπλέον, ο ενσωματωμένος υπολογιστής του αυτοκινήτου μπορεί να παρέχει πολλά χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως ειδοποιήσεις.