Στα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών, καθώς επίσης στο ΤΑΙΠΕΔ περνά πλέον η σκυτάλη για την ολοκλήρωση των εκκρεμοτήτων που υφίστανται προκειμένου να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects.
Οι εκκρεμότητες συνίστανται αφενός στην έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την αύξηση του κομίστρου διέλευσης, αλλά και στον υπολογισμό του κόστους επιτοκίου (και οι δύο παράμετροι προσδιορίζονται από τη διακήρυξη του διαγωνισμού), η οποία βαρύνει το ελληνικό Δημόσιο.
Εφόσον ολοκληρωθούν οι παραπάνω διαδικασίες η σύμβαση θα οδεύσει προς κύρωση από την Βουλή, ώστε η κοινοπραξία να ορισθεί οριστικός ανάδοχος της παραχώρησης του οδικού άξονα για τα επόμενα 35 χρόνια, αναλαμβάνοντας τη διαχείρισή του.
Τεχνική αλλά ωστόσο σημαντική είναι και η ολοκλήρωση της πιστοποίησης των σηράγγων που σχετίζονται με τον αυτοκινητόδρομο.
Αναπροσαρμογή στο κόμιστρο διέλευσης
Ειδικότερα σε ότι αφορά το κόμιστρο διέλευσης προβλέπεται η αύξηση από 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο στα 4 λεπτά ανά χλμ. σε πρώτη φάση, πριν την υπογραφή της σύμβασης και αμέσως μετά νέα αύξηση στα 5 λεπτά ανά χλμ, προσεγγίζοντας το μέσο όρο κόστους διέλευσης των υπολοίπων υπό παραχώρηση αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα.
Σε ότι αφορά τα οικονομικά της σύμβασης, το τίμημα για την 35ετή παραχώρηση θα διαμορφωθεί στο 1,35 δις. ευρώ, ποσό που εξάλλου εγγράφεται στον κρατικό προϋπολογισμό του 2024.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΟΜΕ, η σύμβαση θα έχει τυπικώς ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2024, ωστόσο η ηγεσία του έχει αναφερθεί στη σημασία ολοκλήρωσης της σύμβασης το ταχύτερο δυνατό.
Σημειώνεται δε ότι λόγω της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του διαγωνισμού, υπήρξαν συμπληρωματικοί διαγωνισμοί με αντικείμενο τη συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας Οδού για μια διετία από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ιντρακάτ, συνολικού προϋπολογισμού 155 εκατ. ευρώ.