MENU

Στα ρεκόρ Γκίνες τρένο υδρογόνου στις ΗΠΑ

Διήνυσε 3.000 χλμ χωρίς ανεφοδιασμό καυσίμων

Μία θέση στα ρεκόρ Γκίνες κατέκτησε τρένο με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου που διήνυσε 3.000 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό, σύμφωνα με ανακοίνωση του κατασκευαστή.

Το μοντέλο Flirt H2, της ελβετική εταιρείας Stadler, διήνυσε 1.741 μίλια (2.803 χλμ.) σε μια πίστα δοκιμών στο Κολοράντο.

Το τρένο ξεκίνησε τη δοκιμή με γεμάτο ρεζερβουάρ και δεν ανεφοδιάστηκε με καύσιμα, με τους οδηγούς της Stadler και της Ensco να χειρίζονται εναλλάξ το μηχάνημα καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής 46 ωρών.

Τα Παγκόσμια Ρεκόρ Γκίνες πιστοποίησαν την προσπάθεια ως τη μεγαλύτερη απόσταση που διανύει επιβατικό τρένο πολλών βαγονιών με υδρογόνο με μία μόνο δεξαμενή.

Η απόσταση των 2.803 χιλιομέτρων είναι πάνω από έξι φορές μεγαλύτερη από τη διαφημιζόμενη εμβέλεια των 460 χιλιομέτρων για το Flirt H2 – το οποίο χρειάζεται 30 λεπτά για τον ανεφοδιασμό του – ωστόσο αυτό πιθανότατα αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι ο κατασκευαστής μπόρεσε να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία του τρένου στην πίστα δοκιμών, χωρίς να χρειάζεται να σταματά και να ξεκινά ή να ταξιδεύει σε κλίση.

Το 2022, το υδρογονοκίνητο Coradia iLint, διήνυσε 1.175 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό κατά τη διάρκεια κανονικής λειτουργίας στη Γερμανία, ανέφερε τότε η κατασκευάστρια εταιρεία Alstom.

Η Stadler δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με το μέγεθος των κυψελών καυσίμου που είναι τοποθετημένες στο τρένο που έσπασε το ρεκόρ, ωστόσο το μοντέλο Flirt H2 που παραδόθηκε φέτος στην Αρχή Μεταφορών της κομητείας Σαν Μπερναντίνο (SBCTA) στην Καλιφόρνια, το πρώτο τρένο υδρογόνου των ΗΠΑ, είναι εξοπλισμένο με 12 κυψέλες καυσίμου των 100 kW έκαστη, γεγονός που συνεπάγεται ένα συνολικό σύστημα κίνησης υδρογόνου ισχύος 1,2 MW.

“Αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ καθιερώνει το ιδανικό εύρος επιδόσεων της υδρογονοκίνητης εκδοχής μας του best seller Flirt Electric Multiple Unit, του Flirt H2”, δήλωσε ο κ. Ansgar Brockmeyer, εκτελεστικός αντιπρόεδρος μάρκετινγκ και πωλήσεων της Stadler.

Ωστόσο, η διαδρομή που προορίζεται για το Flirt H2 των δύο βαγονιών από την SBCTA δεν είναι μεγάλης απόστασης, καθώς ανέρχεται στα 14 χιλιόμετρα.

Το τρένο υποβάλλεται επί του παρόντος σε δοκιμές πριν από το προγραμματισμένο ντεμπούτο του φέτος.

Η πολιτεία της Καλιφόρνιας παρήγγειλε έκτοτε τέσσερα τρένα κυψελών καυσίμου υδρογόνου από την Stadler για την Υπηρεσία Μεταφορών της Καλιφόρνιας, με option για ακόμα έξι το 2024.

Σχετικά Άρθρα