Μέση αύξηση από 30% έως και 35% θα υπάρξει στα διόδια της Εγνατίας Οδού, όπως υποχρεούται να πράξει το ελληνικό Δημόσιο βάσει της σύμβασης παραχώρησης, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΠΟΜΕ και υπ. Οικονομικών, με το ΦΕΚ να δίνεται στη δημοσιότητα.
Η ΚΥΑ (από το ΥΠΟΜΕ και το υπουργείο Οικονομικών) προβλέπει την αύξηση διοδίων στον οδικό άξονα. Σήμερα, το κόστος διέλευσης ανέρχεται σε 3 λεπτά ανά χλμ, ενώ με βάση τη διακήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης αυτό έπρεπε να ανέβει άμεσα στα 4 λεπτά ανά χλμ. και στα 5 λεπτά ανά χλμ μετά την υπογραφή της σύμβασης, ενώ σε βάθος τριετίας θα πρέπει να αυξηθεί σε πάνω από 6 λεπτά ανά χλμ. ισοφαρίζοντας εν μέρει το μέσο όρο κόστος διέλευσης στους υπόλοιπους υπό παραχώρηση αυτοκινητοδρόμους στην ελληνική επικράτεια.
Το Παράρτημα ΙΙΙ της υπό στοιχεία ΔΝΣβ/οικ.27840/ ΦΝ393/13-5-2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών «Καθορισμός συστήματος χρέωσης τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες (α) Α/Κ Σιάτιστας έως το Μεθοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής, (β) Α/Κ Λαγκαδά/ Σερρών έως το Μεθοριακό Σταθμό Προμαχώνα, (γ) Α/Κ Χαλάστρας έως τον Μεθοριακό Σταθμό Ευζώνων – Επαναχωροθέτηση Σταθμών Διοδίων» (Β’ 2018), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Εγνατίας Οδού αφορά σε οδικό άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων (900 χλμ. μαζί με τους κάθετους άξονες) και η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση αυτής και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.
Προβλέπονται δε νέα έργα πέραν της συντήρησης όπως η ολοκλήρωση της αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, η ολική βαριά συντήρηση του άξονα και των τριών κάθετων η δημιουργία ΣΕΑ κ.ά