Η κινεζική εταιρεία smartphones Xiaomi δήλωσε ότι θα πουλήσει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο πολύ φθηνότερα από το Model 3 της Tesla, καθώς ο πόλεμος τιμών μαίνεται στην έντονα ανταγωνιστική κινεζική αγορά EV.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Xiaomi κ. Lei Jun δήλωσε ότι η βασική έκδοση του SU7 θα πωλείται για 215.900 γουάν (30.408 δολάρια) στη χώρα – μια τιμή που αναγνώρισε ότι θα σήμαινε ζημίες.
Σημειώνεται ότι το Model 3 της Tesla ξεκινά από 245.900 γουάν στην Κίνα.
Ο Lei υποστήριξε ότι η βασική έκδοση του SU7 ξεπέρασε το Model 3 σε περισσότερο από το 90% των προδιαγραφών του, εκτός από δύο σημεία.
Όπως τόνισε, για τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, η Xiaomi θα χρειαστεί τουλάχιστον τρία έως πέντε χρόνια προκειμένου να φτάσει την Tesla.
Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι το SU7 έχει ελάχιστη αυτονομία 700 χιλιομέτρων (σχεδόν 435 μίλια) έναντι 606 χιλιομέτρων του Model 3. Η εταιρεία δήλωσε ότι οι παραγγελίες ξεπέρασαν τα 50.000 αυτοκίνητα στα 27 λεπτά από την έναρξη των πωλήσεων.
Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν μέχρι το τέλος Απριλίου, ενώ το εργοστάσιο αυτοκινήτων της Xiaomi, για το οποίο όλα τα “βασικά” βήματα είναι πλήρως αυτοματοποιημένα, μπορεί να παράγει ένα SU7 κάθε 76 δευτερόλεπτα. Δεν ήταν άμεσα σαφές αν το εργοστάσιο ήταν πλήρως λειτουργικό.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Xiaomi δήλωσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι το SU7 θα είναι το καλύτερο σεντάν “κάτω από 500.000 γιουάν” (69.328 δολάρια).
Το αυτοκίνητο εισέρχεται σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά, όπως αυτή της Κίνας, όπου οι εταιρείες λανσάρουν πληθώρα νέων μοντέλων και μειώνουν τις τιμές προκειμένου να επιβιώσουν.
Ο κινεζικός γίγαντας των τηλεπικοινωνιών Huawei έχει συνεργαστεί με παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως λανσάροντας τη μάρκα Aito, τα οχήματα της οποίας εκτίθενται συχνά στους εκθεσιακούς χώρους των smartphones της εταιρίας.
Το Model 3 της Tesla είναι το σεντάν νέας ενέργειας με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα που έχει αυτονομία οδήγησης τουλάχιστον 600 χιλιομέτρων (372 μίλια) και κοστίζει λιγότερο από 500.000 γιουάν, σύμφωνα με στοιχεία από τον ιστότοπο του κλάδου Autohome.
Η Xiaomi στοχεύει σε 20 εκατομμύρια premium χρήστες για το νέο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το Han sedan της BYD ξεκινά από 169.800 γιουάν, σύμφωνα με την Autohome. Το ET5 της Nio ξεκινά από 298.000 γιουάν, ενώ το P7 της Xpeng ξεκινά από 209.900 γιουάν, όπως έδειξαν τα στοιχεία. Τέλος το σεντάν 007 της Zeekr που ανήκει στην Geely ξεκινά από 209.900 γιουάν, σύμφωνα με την Autohome.
Οι πωλήσεις των οχημάτων νέας ενέργειας, στα οποία περιλαμβάνονται τα αυτοκίνητα που κινούνται μόνο με μπαταρίες, έχουν αυξηθεί κατακόρυφα στην Κίνα και αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Αξεσουάρ
Οι επικεφαλής των ανταγωνιστικών νεοφυών επιχειρήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio, Xpeng και Li Auto ήταν μεταξύ των προσκεκλημένων στην εκδήλωση παρουσίασης του Xiaomi SU7.
Ο Lei παρουσίασε μια σειρά από αξεσουάρ, όπως ψυγείο αυτοκινήτου, προσαρμοσμένο σκίαστρο μπροστινού παραθύρου και θήκη για smartphone, μερικά από τα οποία είναι διαθέσιμα δωρεάν με την αγορά αυτοκινήτου πριν από το τέλος Απριλίου και άλλα πωλούνται ξεχωριστά.
Το SU7 υποστηρίζει το Car Play της Apple και μπορεί να ενσωματωθεί με το iPad, δήλωσε ο Lei. Αποκάλυψε επίσης τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού για αυτοκινητόδρομους και πόλεις, που θα είναι πλήρως διαθέσιμη στην Κίνα τον Αύγουστο.
Το Autopilot της Tesla για την υποβοήθηση του οδηγού στους αυτοκινητόδρομους είναι διαθέσιμο στην Κίνα, αλλά η “Πλήρης αυτοοδήγηση” της εταιρείας για τους δρόμους των πόλεων δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη στη χώρα.
Παρά το γεγονός ότι η Xiaomi δήλωσε ότι θέλει να ανταγωνιστεί την Porsche σε μια εκδήλωση τεχνολογίας αυτοκινήτων τον Δεκέμβριο, ο Lei αναγνώρισε ότι το SU7 έχει αρκετό δρόμο να διανύσει μέχρι να μπορέσει να ανταγωνιστεί σε αυτό το πιο premium επίπεδο.
Ανακοίνωσε ότι η έκδοση “Max” του SU7, που στοχεύει ως ανταγωνιστής της Taycan της Porsche, θα πωλείται προς 299.900 γουάν.
Οικοσύστημα συσκευών
Το SU7 αποτελεί μέρος της στρατηγικής “Human x Car x Home” που εγκαινίασε πρόσφατα η Xiaomi, η οποία επιδιώκει να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα συσκευών που συνδέονται με το νέο λειτουργικό της σύστημα HyperOS. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας προέρχεται από τα κινητά τηλέφωνα, ενώ λίγο κάτω από το 30% προέρχεται από συσκευές και άλλα καταναλωτικά προϊόντα.
Αν και η Xiaomi είναι γενικά γνωστή για πιο προσιτά προϊόντα, ο πρόεδρός της δήλωσε στο CNBC ότι η εταιρεία ακολουθεί μια στρατηγική πριμοδοτήσεων από το 2020, καθώς υπάρχουν περίπου 20 εκατομμύρια χρήστες που θα μπορούσαν να αγοράσουν το SU7.
Ο Lu δήλωσε ότι το SU7 θα πωληθεί πρώτα στους καταναλωτές στην Κίνα και ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο έως τρία χρόνια προκειμένου να κυκλοφορήσει στις αγορές του εξωτερικού.